Tietoa meistä

Yhdistyksemme 35 v juhlassa saivat juhlamitalit entiset puheenjohtajat, Kunniajäsen Mirja Eskola, Anna-Liisa Helenius ja Pekka Kulonen. Kuvassa myös silloinen puheenjohtaja Martti K Lehto.

Yhdistyksemme on perustettu v. 1986 ja merkitty yhdistysrekisteriin 24.6.1987. Jäseniä yhdistyksessämme on nykyisin liki 90.

Toiminta on löytänyt lähes nykyiset uomansa heti alusta alkaen.

Toimintaa on järjestänyt 6-8 -henkinen hallitus. Yhdistyksen historian kahdeksantena puheenjohtajana on toiminut vuoden 2023 alusta lähtien Unto Kangas.

Retket ovat suuntautuneet lähes kaikkialle napapiirin eteläpuolelle, viimevuosina olemme suosineet yhden päivän kestäneitä reissuja.

Lounaskokoukset esitelmineen on järjästetty jo useampana vuotena Majakkapaviljongilla Vääksyssä. Varsinaista kerhotoimintaa meillä ei ole viime vuosina järjästetty. Nyttemmin olemme päättäneet osallistua omien liikuntatilaisuuksiemme lisäksi kunnan ja Wellamo-opiston runsaaseen kulttuuri- ja liikuntatarjontaan.

Vuonna 1996 alkoi yhteisten pikkujoulujen vietto Kuhmoisten seniorien kanssa. Myöhemmin mukaan ovat tulleet Lammi ja Padasjoki.

Kolmen piiri (Helsinki, Uusimaa, Häme) kesäretkiä pidettiin aikansa, kunnes Häme päätyi järjestämään omansa - ensimmäiset pidettiin Urjalassa. Hämeen piiri on kesäretkeillyt Asikkalassa kahdesti, viimeksi kesäkuussa 2016. Tällöin n. 260 vierasta saapui nauttimaan kahden kanavan risteilystä tyynellä Päijänteellä seilaten ja lopuksi Lehmonkärjessä lounasta nauttien. Kerran on pidetty piirin hengellinen päivä Vääksyssä. Järjestimme myös ravitsemusaiheisen seminaarin Vääksyssä.

Vuoden 2024 teemamme on ELÄMÄNILOA JA VOIMAA SENIORI TOIMINNASTA.. Edistämme ikääntyvien henkistä ja fyysistä hyvinvointia säännöllisillä kuukausitapaamisilla ajankohtaisine esitelmineen, järjestämällä yhteisiä matkoja kulttuuririentoihin sekä aktivoimalla jäseniä mm. terveelliseen liikuntaan.

Tavoittelemme iloista ikääntymistä, aktiivisia eläkevuosia ja sosiaalista kanssakäymistä hyvässä seurassa.