Tapahtumat 2018

Tammikuu

Ti  09.01. klo. 14.00 Lounas Majakka-Paviljongilla

Klo. 15.00 Lasse Lappalainen: Seniorien ensiaputaidot. Huom.: Ota älypuhelin tai tabletti mukaan! Voit ladata Punainen risti- sovelluksen halutessasi jo valmiiksi puhelimesi tai tablettisi sovelluskaupasta hakusanoilla "Punainen Risti" ja "Veripalvelu".

La 13.01. klo. 13.00 Täällä Pohjantähden alla II - osa. Lahden kaupunginteatteri. Lippu + matkat =  51,30€. (Viite 547)  Eräpäivä 8.1.Ilmoittautuminen Anjalle 14.12. mennessä.Bussi : Vanha Vääksy klo 12.00, josta Kunkun pysäkin kautta turistipysäkille, sieltä lähtö n. 12.10.Yhteinen ruokailu teatteriesityksen jälkeen Viikinkiravintola Haraldissa. A´ la carte lista löytyy täältä: https://www.ravintolaharald.fi/lahti/a-la-carte/

To 25.1. klo. 11.00 Lenkkiporukan kävelyretki ja yhteinen kahvihetki Leipomon kahvilassa. Lähtö taksitolpalta.

Helmikuu

Ti 13.02 klo. 14.00 Lounas Majakka-Paviljongilla ja Asikkalan kunnan liikuntatoimen voittama UNO-pokaali kävi esittäytymässä - Asikkala on Suomen liikkuvin kunta!  https://www.kuntaliitto.fi/asiantuntijapalvelut/opetus-ja-kulttuuri/liikuntapalvelut/tervetuloa-osallistumaan-suomen-liikkuvin-kunta-kisaan

Klo. 15.00 Anu Aaltonen: Muisteloita Vähä-Äiniöltä

La 17.2. klo. 13.00 Love me tender- musikaali Lahden kaupunginteatterissa.        Matkan kokonaishinta 74,40 (lippu 50.00, matkat 16.90 ja väliaikatarjoilu 7.50) Tilinumero FI 5011 0920 0712 69, maksuviite 233.  Eräpäivä 9.2. Ilmoittautuminen Anjalle 22.1.  mennessä.https://www.lahdenkaupunginteatteri.fi/produktio/183/love_me_tender

Maaliskuu

Pe 09.03. Hämeen Piirin kevätkokous Hollolassa. Sovituksenkirkko, Martta-sali, Keskuskatu 2, Hollola

Ti 13.03 klo. 14.00 Lounas Majakka-Paviljongilla

klo. 15.00 Kevätkokous. Lopuksi yhteislauluhetki Tuula Lehdon vetämänä.

La 17.3. klo. 19.00 Paha äitipuoli Lahden kaupunginteatterissa Eero näyttämöllä. Peruuntunut vähäisen osallistujamäärän vuoksi.  https://www.lahdenkaupunginteatteri.fi/produktio/200/paha_aitipuoli

Ke 21.3. klo. 13.00 Seniorien kimppakävely. Lähtö uuden keskustan taksikopilta - kävelysauvoilla tai ilman. Vetäjänä Merja Syreeni. Yhteinen kahvihetki kävelylenkin jälkeen Kanavan Kotileipomossa.

Huhtikuu

To 05.04 Eduskunta tutuksi. Lähtö Turistipysäkiltä klo. 9.20. Tutustuminen kansalaisinfoon, lounas n. 12.30, tutustuminen eduskuntaan, suullinen kyselytunti klo. 16.-17.00. Paluu Vääksyyn n. klo. 19.30. Hinta 45 €, viite 259, eräpäivä 26.3. Ilmoittautuminen 26.2. mennessä Anjalle. Lisätietoja puh. 040 514 78 41 / Matkapalvelu Liisa Hietala Oy  Huom! Tämä matka on tällä hetkellä täynnä, yritetään saada lisäpaikkoja.

La 07.04. klo. 14.00 Mustalaisruhtinatar-operetti Sibeliustalossa. Matka yhdessä Asikkalan Kalevalaisten kanssa. Lippu + matka 48,00 € tilille Asikkalan Kalevalaiset FI97 5011 0940 0397 83. Viite 322 12387. Eräpäivä 15.3. Ilmoittautuminen Anjalle 01.03 mennessä.  https://www.sibeliustalo.fi/tapahtumat/mustalaisruhtinatar-operetti

Ti 10.04 klo. 14.00 Lounas Majakka-Paviljongilla.

Klo. 15.00 Leena Laajarinne kertoo Vanhus-, vammais- ja veteraanineuvoston kuulumisia.​ Lopuksi Tuula Lehdon johdolla yhteislaulua.

Ti 10.04. klo. 10.00 Piirin hengellinen päivä Riihimäellä. Ilmoittautuminen Anjalle 22.3. mennessä.   Hinta 45,00 euroa/hlö (sisältää ohjelman, aamukahvin, lounaan ja lähtökahvit) + matkakulut. Kimppakyyti myös mahdollinen riippuen lähtijöiden määrästä. Tilinumero FI16 5011 0920 0712 69, viite 217

Ohjelma: https://kuhmoinen.senioriyhdistys.fi/tapahtumat/hameen-piiri/hengellinen-paiva/

Ke 18.4. klo. 13.00 Seniorien kimppakävely.  Lähtö Vanhasta Vääksystä Ranskalaisen kyläkaupan edestä - kävelysauvoilla tai ilman. Vetäjänä Merja Syreeni. Yhteinen kahvihetki kävelylenkin jälkeen Ranskalaisen kyläkaupan kahvilassa.

13.-17.4. Senioriliiton matka Italian järvialueelle ja Sveitsiin  https://www.senioriliitto.fi/jasenille/matkat/

22.-26.4. Senioriliiton matka Maltalle

Toukokuu

Ti 08.05.  klo. 12.30 Senioriliikuntapäivä. Kokoontuminen Majakka-Paviljongilla. Aku Laaksonen kunnan liikuntatoimesta tutustuttaa kanavan varren liikuntalaitteisiin, vetää keppijumpan ja opastaa sauvakävelytekniikkaa. Omat kävelysauvat mukaan.

Klo. 14.00 Lounas Majakka-Paviljongilla Lounaan jälkeen yhteislaulua Tuula Lehdon johdolla!

Ti 08.05. klo. 10. - 11.00 Kuntosalitreffit Liikuntahallin kuntosalilla. Järjestäjänä Asikkalan kunta. HUOM.: Jatkuu joka tiistai ja torstai 28.6. saakka!

Ke 09.05. klo. 15.00 Urheilukentän kävelytreffit, Asikkalantie 14. Kävelyä yhdessä Asikalan urheilukentän tasaisella pinnalla apuvälineillä tai ilman. Asikkalan kunta järjestää joka keskiviikko 27.06. saakka.

Ma 14.05. klo. 09.30 Kunkun kävelytreffit Kanavan kunkun bussipysäkiltä. Kunnan vertaisohjaajien Tuulan ja Pirkon mukana pääset kävelylle ja tutustumaan Kanavapuiston kuntoilulaitteisiin kävelylenkin päätteeksi. Kävelytreffit jatkuvat joka maanantai 25.6. saakka.

Ke 16.5. klo. 13.00 Seniorien kimppakävely. Lähtö Päijänne-talon edestä - kävelysauvoilla tai ilman.Vetäjänä Merja Syreeni. Yhteinen kahvihetki kävelylenkin jälkeen Sisustuskahvila Kardemummassa.

Ti 22.5. Kevyt puistojumppa Päijännetalon viereisessä puistossa. (Säävaraus!) Ohjaus: Elise Kettunen. Kunnon kohennusta yhdessä ilman maassa tapahtuvia liikkeitä. Asikkalan kunnan järjestämänä jatkuu joka tiistai 26.6. saakka.

Ti 22. - Ke 23.5. Senioriliiton järjestöristeily Tallinnaan.    https://www.senioriliitto.fi/risteily/Ilmoittautuminen Anjan kautta tai suoraan sivulta https://www.matkapojat.fi/nioriliitto

Ke 23.05. klo. 13. - 14.00 Ulkokuntosaliharjoittelu Kanavapuiston ulkokuntoilulaitteilla. Tutustumista ulkokuntosalilaitteisiin ja ohjattu harjoitus Aku Laaksosen johdolla. Asikkalan kunnan liikuntatoimen järjestämänä.

Ke 30.5. klo. 13. - 14.00 Ulkokuntosaliharjoittelu Kalmarinrannan ulkokuntoilulaitteilla. Tutustumista laitteisiin ja ohjattu harjoitus Aku Laaksosen johdolla Asikkalan kunnan liikuntatoimen järjestämänä.

Kesäkuu

Ma 04.06. klo. 13 - 14.00 Ulkokuntosaliharjoittelu Pirppulanrannan ulkokuntoilulaitteilla. Tutustumista laitteisiin ja ohjattu harjoitus Aku Laaksosen johdolla. Järjestäjänä: Asikkalan kunnan liikuntatoimi.

Ma 11.06. klo. 13. - 14.00 Ulkokuntosaliharjoittelu. Aurinkovuoren ulkokuntoilulaitteet eli "taistorata" (koulun ja urheilukentän välissä). Tutustumista laitteisiin ja ohjattu harjoitus Aku Laaksosen johdolla. Järjestäjänä: Asikkalan kunnan liikuntatoimi.

Ti 12.06. klo. 8.30 Kesäpäivä ja Kuhmoisten seniorit ry:n 30-vuotisjuhla Kuhmoisissa Isojärven kansallispuistossa. Ilmoittautuminen Anjalle 24.5. mennessä. Hinta 40.00 euroa/hlö (sisältää ohjelman, lounaan + kahvin ja leivonnaisen sekä läksiäiskahvit muurinpohjalettujen kera sekä matkat). Mobus´in bussi kuljettaa meitä koko päivän!  Lähtö Turistipysäkiltä klo 7.30, josta Kunkun ja Vanhan Vääksyn pysäkkien kautta matkaan. Tilinumero FI16 5011 0920 0712 69, viite 220

Ks. ohjelma https://kuhmoinen.senioriyhdistys.fi/tapahtumat/hameen-piiri/piirin-kesapaivat-2018/

Heinäkuu

To 19.7. klo. 17.00 Urajärven kesäteatteri; Kuolematon neiti Lilly.          Ilmoittautuminen Anjalle 29.6. mennessä. Lippu 17,00 euroa +matkakulut + väliaikatarjoilu = Hintayhteensä 32,50 euroa. Tilinumero FI16 5011 0920 0712 69, viite 204. Eräp.13.7. Retki yhdessä Asikkalan Kalevalaisten kanssa. Bussi lähtee Vanhasta Vääksystä klo 16.10. Kunkun kautta Turistipysäkille josta lähtö n. 16.15 Urajärvelle.

To 26.7. Kuntakierros Padasjoella. Padasjoen seniorit ovat kutsuneet meidän asikkalalaiset tutustumaan kuntansa nähtävyyksiin. Lähtö MH klo 10.00, ruokailu Pitokärjessä. Bussireitti: Saksalan kartano, kirkko, Mainiemi, Arrakoski, Kellosalmi, Harmoinen,Torittu, Kaukela, Vesijako, Auttoinen. Matkan hinta 30euroa. Ilmoittautuminen Padasjoen Seniorit / Matti Jaakkola 0500 - 496939. Kimppakuljetus Padasjoelle.

Elokuu

Pe 3.8. - pe 17.8. Rauni Mäkisen taidenäyttely SEISKAXVIISI Taidevintillä Kanavatie 17. Avoinna ma - pe klo. 11. - 17.00 ja la - su 10. - 15.00. Yhdistyksemme jäsenen Rauni Mäkisen taidenäyttelyssä esillä monenlaista taidetta eri tekniikoin. Tervetuloa!

Ke 22.8. Kesäretki Kalkkisiin ja Sysmään. Asikkala-opas Riitta Tuomisen johdolla. Lähtö klo 10.00 Turistipysäkiltä.  Bussi ajaa Kunkun ja Vanhan Vääksyn pysäkkien kautta.

Käyntikohteina Kalkkisten kanava, Perennapuutarha Pöntinen, Lammas- & hevostila & Kotieläinkahvila Korven Karitsa (jossa nautimme kahvit), Ravioskorven kylätalo, näemme Kalkkisten kappelin ja hautausmaan, Rinteen näyttelijäveljesten muistomerkin ja pyörähdämme Pörskälän pihassa. Ruokailu seisovasta pöydästä Pihamaan Talli-Tupa-ravintolassa. Lopuksi tutustumme Kalkkisten kyläkirkkoon.

Retki tehdään yhdessä Asikkalan Kalevalaisten kanssa, paikkoja on 50 kpl, eli koko bussillinen. Pöntisellä, Korven Karitsatilalla ja Pihamaalla voi tehdä ostoksia. Kylmälaukut mukaan bussiin. Ilmoittautumiset 13.8. mennessä, tilinumero FI16 5011 0920 0712 69, eräpäivä 20.8. ja viitenumero 602        Matkan hinta 51,00 euroa (bussikyyti 17,00+aamukahvi 5,00 euroa+ruokailu/viinin maistajaiset 29,00 euroa)

https://www.korvenkaritsa.fi/, https://www.perennapuutarha.fi/https://fi.wikipedia.org/wiki/Rauhan_  http://www.viini-pihamaa.fi/kalkkinen

Syyskuu

Pe 7.9. klo. 19.00 Sibelius-festivaalin konsertti Sibeliustalossa. Viron kansallinen sinfoniaorkesteri kapellimestarinaan Neeme Järvi: Romanssi C-duuri jousiorkesterille
Kaksi osaa Kuolema-näyttämömusiikista: Kurkikohtaus ja Valse triste, Sinfonia nro 3 ja
Sinfonia nro 4. Ilmoittautuminen Merja Kuloselle, puh 040 865 1120, 30.5. mennessä. Yhteensämatkan hinta on väliaikatarjoiluineen 86,40 e. Tilinumeromme FI16 5011 0920 0712 69, viitenumero 550. Yhteinen bussikuljetus. Bussi lähtee Vanhasta Vääksystä klo. 18.00 ja ajaa Kanavan Kunkun ja Turistipysäkin kautta Lahteen.

Ti 11.9. klo. 14.00 Lounas Majakka-Paviljongilla. Yhteislaulua Tuula Lehdon johdolla.

Klo. 15.00 Miten kohtaan muistisairaan henkilön Tj Pietari Heikkilä / Hoitava Group Oy http://hoitava.fi/   http://hoitava.fi/normaali_muistiongelma/

La 22.9. klo. 13.00 Mielensäpahoittaja ja poika Lahden kaupunginteatterissa. Esityksen kesto 1h 55 min sisältäen väliajan. Hinta: Lippu 26,00 e  ja lisäksi väliaikatarjoilu + matkat. Yhteensä 50,50, omilla kyydeillä tulijat 35,50. Eräpäivä 19.9. tilinumero FI1650110920071269, Viite 107.Bussi lähtee Vanhasta Vääksystä klo 11.50, ajaa Kunkun Pysäkin kautta Turistipysäkille, josta lähtö n. klo 12.00

Lokakuu

Ti 9.10. klo. 14.00 Lounas Majakka-Paviljongilla.

Klo. 15.00 Tri Heikki Niemelä kertoo eläkkeensaajien verotuksesta. Yhteislaulua Tuula Lehdon johdolla.

To 11.10. klo. 13.00 Yhteinen sauvakävelyretki Valtakunnallisen liikuntapäivän kunniaksi. Lähdetään linja-autoasemalta Vanhasta Vääksystä, retki kestää 1 - 1 1/2 tuntia. Lopuksi juodaan yhdessä kahvit Ranskalaisessa kyläkaupassa. Tervetuloa terveellisen liikunnan pariin! Vetäjänä Merja Syreeni.

To 18.10. retki Panda-taloon Ähtärissä ja Tuurin Kyläkauppaan. Yhteinen retki Asikkalan, Padasjoen ja Kuhmoisten Senioreiden kanssa. Lähtö Vääksystä Turistipysäkiltä klo 8.00, takaisin n. klo 20.00. Ajatuksena on, että kokonaiskesto retkelle ei ylitä 12 tuntia. Matkan vastuuhenkilönä ja järjestäjänä on Kuhmoisten matkavastaava Pekka Lehmussaari, jolta myös tarvittaessa lisätietoja. Matkan hinta on 90,00 euroa, sisältää matkan ja pääsylipun Panda-yksikköön Ähtärissä. Lapset 40 e.  Ruokailut yms. eivät sisälly hintaan, matka on avoin kaikille. Ilmoittautumiset Anjalle 040-712 5056 tai keittioduo@gmail.com. Maksu Kuhmoisten Senioreiden tilille FI85 5176 0440 0162 17viestiksi sana Panda.  Pekka Lehmussaaren puh. 0400-342 789. Matkan johtajana pj. Martti Kankkunen puh. 0400-497643.

Marraskuu

La 3.11. klo. 13.00 Giacomo Puccinin ooppera Lännen tyttö Finnkino Lahti. Matka yhdessä Asikkalan Kalevalaisten kanssa. Liput Tarja Siltala 040-553 6096. Ilmoittautumiset mahd. pian Anjalle. Lähtö Vääksystä klo. 12.00. Retken hinta: Liput 28,00 e + matkat. Tarkat maksutiedot Tarjalta. Kesto 3 h 50´ - 2 väliaikaa. Väliaikatarjoilun voi kukin ostaa paikan päällä.

To 08.11. klo. 19.00 Sound of Music Lahden kaupunginteatterissa. Hinta: lippu 42 e + väliaikatarjoilu + matkakulut. Tilinumero FI16 5011 0920 0712 69, Viite: 466. Eräpäivä 1.11. Kokonaishinta 62,00 euroa. Bussi lähtee Vanhasta Vääksystä klo 17.45, Kunkun pysäkin kautta Turistipysäkille josta lähtö klo 18.00

Ti 13.11. klo. 14.00  Lounas Majakka-Paviljongilla

Klo. 15.00 Syyskokous. Yhteislaulua Tuula Lehdon johdolla. Seurakuntavaaliehdokkaat esittäytyvät.

To 15.11. klo. 13.00 Yhteinen sauvakävelyretki Merja Syreenin vetämänä. Lähtö Päijänne-talolta ja tunnin lenkin jälkeen kahvit kahvila Kardemummassa.

Ke 21.11. klo. 10.00 Hämeen piirin 35-vuotisjuhla ja syyskokous. Kiipulan koulutuskeskus, Kiipulantie 507, Janakkala (Turenki)

Ti 27.11.klo. 13.00 Pikkujoulut Lehmonkärjen Villa Vellamossa. Vietetään Asikkalan, Kuhmoisten, Lammin ja Padasjoen senioriyhdistysten yhteistä pikkujoulua juhlavissa puitteissa. http://www.lehmonkarki.fi/Portals/119/Villa%20Vellamo,%20www.pdf  Bussikuljetus:Lähtö klo 11.30 Muuntamon pysäkiltä.Bussin reitti: Anianpellontien pysäkit,Turistipysäkki, tarvittaessa Rantakulmantien pysäkit, Kunkun pysäkki, Vanha Vääksy ja hyppyrimäen pysäkki. Joululounas 38,00 e + kyyti 5,00 e =43,00. Omalla autolla tulijat maksavat 38,00 e, eli lounaan hinnan.   Ilmoittautumiset 18.11. mennessä, eräpäivä 23.11. Tilinumero FI16 5011 0920 0712 69, viite 505.

Joulukuu

Pe 7.12. klo. 19.00 Joulukonsertti "Maa on niin kaunis" Ristinkirkossa. Laulupuu-kuoron ja Tiirismaan musiikkilukion oppilaiden yhteiskonsertti. Lipun hinta 15,00 e + kyyti 11,00 e= 26,00 e. Ilmoittautumiset Anjalle 3.12.mennessä.  Tilinumero FI16 5011 0920 0712 69, viite 615.