Menneet tapahtumat

Tämän sivun alta löytyvät menneet tapahtumat!

TAMMIKUU  2024

Tammikuun kuukausikokous pidettiin ti 9.1.2024 klo 15.00 Ravintola Jalmarissa.

Aloitimme lounaalla klo 14  ja kokous aloitettiin Tuulan johdolla laulamalla Kaurapellon pientareella kasvoi kaunis kukka laulu. Vieraanamme oli kansanedustaja Teemu Kinnari Hollolasta.  Hän kertoi mielenkiintoisesti ja hauskasti ensimmäisen edustajavuoden kokemuksistaan ja jutteli omasta yrittäjäurastaan ja metsäasioista. Kokouksen päätti Sepon tietovisa. Makoisan marmelaadi rasian voitti tällä kertaa tietäväinen Jorma!

Vuoden ensimmäisessä kokouksessa oltiin mukana runsaslukuisesti, peräti 31 senioria. Jatketaan osallistumista kokouksiin samaan malliin.

Kansanedustaja Teemu Kinnari.

HELMIKUU 2024

Helmikuun kuukausikokous oli13.2.2024 klo 15.00 Majakkapaviljongilla.

Kylmä pohoistuuli tuiversi ja suunnitelma ulkojumpasta vaihtui sisätiloihin, venyttelimme  Tuulin johdolla alakerran tiloissa hetken ja siirryimme lounaalle yläkertaan klo 14.00

Kokouksen aluksi varapuheenjohtajamme Tuula ojensi kauniin kukkakimpun Virpille, ja onnitteli yhdistyksemme puolesta Järvi-Suomen parasta vierasvenesatamaa, on meillä senioreilla hieno kokouspaikka!  Sen jälkeen toinen Tuula laulatti meitä ja hyvin oli porukoilla oma laulukirja mukana matkassa Ja taisi Jorma saada muutaman kirjan kaupaksikin.

Tuuli piti meille esityksen liikunnan tärkeydestä hyvinvoinnillemme ja kertoi taannoisen liikuntakyselyn tuloksista. Sovimme porukalla, että aluksi aloitamme kimppakävelyt. Kokoonnumme joka kuukauden kolmantena maanantaina ulkoilemaan yhdessä. Ensimmäinen tapaaminen sovittiin Päijänne-talon pihalle ma 19.2.klo 11.00.

Kokouksen lopuksi Sepon hauska ja taas aika kimurantti tietovisa, jonka Martti jälleen kerran voitti.

Osallistujia 23

Onnea Virpi ja Timo Vavuli!
Tuuli Termäs, pienikin liike on lääke!

KUNINKAAN PUHE

LAHDEN KAUPUNGINTEATTERI PE 16.2. KLO 13.00

Lahden kansalliset seniorit tarjosivat meille lippuja ko. esitykseen ja saimme pienen joukon omia senioreitamme innostumaan ja olimme 8 hengen voimin katsomassa näytelmää. Esitys oli meidän kaikkien mielestä onnistunut, ohjaus, näyttelijäsuoritukset, lavastus, puvustus, parasta Lahden kaupunginteatterilta aikoihin.

KIMPPAKÄVELY MA 19.2. KLO 11.00

9  senioria ja ihana Coco koira kokoontui Päijänne-talon pihalle. Tuulin johdolla ensin hieman lämmittelimme kroppaamme  ja lähdimme sitten reippaasti matkaan. Kanavan vartta myöten Enskalan lenkille, kanavan pohjoispäätyyn ja sieltä takaisin suluille. Reitti kulki vielä Norlinin puistoon ja sieltä sitten takaisin Päijänne-talolle. Matkaa kertyi n 3 km, keli oli hieman haastava, jäinen ja muhkurainen kävellä, onneksi kaikilla oli hyvät jalkineet ja varusteet, kukaan ei kaatunut eikä kompuroinut!  Seuraavaan kertaan!

Kuninkaan Puhe, hieno esitys!

MAALISKUU 2024

Asikkalan kansallisten senioreiden sääntömääräinen kevätkokous oli ti 12.3.2024  Majakkapaviljongilla klo 15.00 Aloitimme lounaalla klo 14.00.

Kokouksen aloitimme laulamalle omasta laulukirjastamme Tuulan johdolla. Arto Juva toimi kokouksen puheenjohtajana, Anja Kallonen oli sihteerinä. Jorma Hämäläinen esitteli vuoden 2023 tilinpäätöksen ja puheenjohtaja Unto Kangas esitteli vuoden 2023 toimintaa. Hallitus sai vastuuvapauden kokoukseselta.Anja esitteli vielä tulevia retkiä ja lopuksi taas Sepon mainio tietovisa. Tällä kertaa Anja sai suun makeaksi.
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Osallistujia 23

KIMPPAKÄVELY  MA 18.3.-24 KLO 11.00

10 reipasta senioria ulkoili ja jutteli keskenään mukavia kävelyllä upeassa kevätsäässä Honkaperän maisemissa.

Kiitos Tuulille kun kannustat meitä liikkumaan!

RETKI EDUSKUNTAAN  TO 21.3.2024

Vierailumme Edsuskuntaan varapuhemies Paula Risikon vieraaksi onnistui mainiosti. Meitä oli senioreita mukana 23  ja saimme vielä Helsingistä yhden yhdistykseen kuulumattoman mukavan herrasmiehen mukaamme, oli su-kulaismiehiä. Matkalla Helsinkiin pysähdyimme Mäntsälässä Juustoportissa, siellä saimme varsin kattavan yritysesittelyn ravintolapäällikkö Tiina Laaksoselta. Sen jälkeen siirryimme maittavalle lounaalle ja saimme luppoaikaa yllinkyllin kun varsinkin naispuoliset seniorit pääsivät tutustumaan Pentikin ja Finnlaysonin myymälöihin. Myös Juustoportin omasta myymälästä teki moni ostoksia. Helsingissä meitä odottti eduskunnan rappusilla yllätys! Pääsimme seuraamaan ohi-mennessämme mielenosoitusta, väkeä oli jonkin verran paikalla.

Vierailu eduskunnassa sujui lupsakkaasti Paulan eduskunta-avustajan Jasmiina Salinin johdolla. Täysi-istunto oli siltä päi-vältä jo ohi, joten meillä oli mahdollisuus  päästä lehtereiden lisäksi  "komentosillalle" Paulan johdolla. Hän myös esitteli meille sellaisia tiloja talossa mihin normaalisti vierailijat eivät pääse. Lopuksi vielä saimme nauttia hyvistä pullakahveista ja sen jälkeen alkoikin kotimatka. Kiitos kaikille mukana olleille.

Paula "komentosillalla"!

HUHTIKUU 2024

Huhtikuun kuukausikokous oli ti 9.4.2024. klo 15.00 Majakkapaviljongilla. Lounaan jälkeen Tuulan johdolla laulettiin omasta laulukirjastamme ja Anja kertoi lyhyesti muutamasta tulevasta tapahtumasta kevään/kesän aikana.

Vieraamme Salpakierrosta Johanna Ulmanen piti meille tosi mielenkiintoisen ja silmiä avaavan luennon aiheesta Ajankohtainen kierrätys. Johannan tapa esittää asiat ja ohjeistukset oli todella mukaansa tempaava. Viihdyimme ja saimme esittää kysymyksiä, ja kyllä niitä riittikin. Sepon tieto-visa päätettiin siirtää seuraavaan kertaan.

Johanna Ulmanen Salpakierrosta piti meille loistavan luennon!
15.4.2024 kimppakävelyllä Tuula, Marjut, Toini ja Marja. Tapsa tuurasi liikuttaja Tuulia joka oli liiton koulutuspäivillä Helsingissä.