Tapahtumat 2021

Tammikuu

12.1. ti klo 14 harrastettiin kävelyä Vääksyn maisemissa.

Kävelemässä käytiin yhdessä kylmästä viimasta ja lumisateesta  huolimatta. Mukana oli 8 reipasta senioria.

Kävely korvasi lounastapaamisen Majakka-Paviljongilla.

Toimintamme jatkumisen muodot  vuonna 2021 riippuvat koronatilanteesta. Tapahtumista välitetään tietoa sähköpostilla ja näillä kotisivuilla. Seuratkaa myös yhdistyksen ilmoituksia Päijät-Häme -lehdessä.

Helmikuu

Helmikuun lounastapaaminen Majakka-Paviljongissa on peruttu.

9.2. ti  reippailimme kauniista pakkaspäivästä ja mukavasta seurasta nauttien.  Lenkkeilyn päätteeksi käytiin Majakalla nauttimassa mukilliset kuumaa juomaa. Yhdistys piffasi!

Helmikuun pakkasessakin reippaat seniorit uskaltautuivat lenkkeilemään.

Maaliskuu

Maaliskuun lounastapaaminen Majakka-Paviljongissa on peruttu.

Jatkamme talvista reippailuamme, joten tervetuloa taas kävelemään ja tapaamaan tuttuja lauantaina 6.3.2021. Toivottavasti kovimmat pakkaset ovat silloin jo takanapäin. Lähtö klo 14.00 turistipysäkiltä. Kävelyn päätteeksi yhdistys tarjoaa mehut ja makeat Majakalla.

Telakkarannassa laivat talviteloillaan, mutta seniorit jaksavat pitää kunnostaan huolta.

Huhtikuu

Tule kävelemään yhdessä, tapaamaan ystäviä, ja tutkailemaan kevään edistymistä tiistaina 20.4. Lähdemme turistipysäkiltä klo 14. Kävelyn päätteeksi yhdistys tarjoaa kahvit/mehut pikkupurtavan kera, jos rarjoitukset niin sallivat.

Nyt kaikki mukaan reippailemaan!

No nyt meille osui hyvä ja aurinkoinen päivä lenkkeillä.!

Toukokuu

Kävelykipinä 2021

Tahko Pihkala -seura haastaa kaikki kävelytempaukseen. Senioriliitto otti haasteen vastaan ja Asikkalan Seniorit tempaisevat TORSTAINA 6.5.2021 klo 14 turistipysäkiltä.

Sääntömääräinen kevätkokous pidetään tiistaina 18.5.2021 klo 15.00  Majakka-Paviljongilla turvatoimet huomioiden. Aloitamme klo 14.00 lounaalla.

Valitettavasti jouduimme perumaan tämänkin kokouksen vallitsevan huonon koronatilanteen vuoksi.

Tahko Pihkala haastekävelyyn osallistujia ansaituilla kahveilla Jokirannassa.

Kesäkuu 2021

Puheenjohtajan terveiset kesän lähestyessä.

Kulunut talvi ja vielä kevätkin on ollut monelle meistä aika raskasta aikaa. Sitä ei suinkaan ole helpottanut se, ettemme yhdistyksenäkään ole voineet kokoontua kuukausilounaallemme emmekä muutenkaan tapaamaan toisiamme. Hallitus on toistuvasti joutunut perumaan suunniteltuja tapahtu-mia, esimerkiksi kevätkokouksen jo kahdesti. Yhteiset pienet kävelyretket ovat olleet, joskin melko harvalukuiselle osallistujajoukolle, hauskoja virkistystuokioita.

Kesän nyt lähestyessä voimme uskoa tilanteen vähitellen helpottuvan. Säiden lämmetessä voimme ulkoilmassa yksinkertaisemmin liikkua ja ehkä tapaami-setkin ovat helpompia sopia, kun turvavälit ym. ovat helpommin ylläpidettäviä kuin sisätiloissa.Yhdistyksenä emme kuitenkaan ole suunnittelemassa kesäi-siä tapahtumia, kuten eivät monet tapahtumanjärjestäjät muutenkaan -jopa Anianpellon markkinatkin on peruttu tulevalta kesältä.

Meillä on kuitenkin Asikkalassa hyviä mahdollisuuksia pienempiin ulkoilmassa tapahtuviin toimintoihin ihan omaehtoisestikin.Eikä kyse ole vain liikunnasta, vaan siitä, että meillä Vääksyn lisäksi muissakin kylissä monia viehättäviä kahviloita ja ruokapaikkoja joissa voi turvallisesti käydä. Aivan kanavan varrel-la niin Vääksyssä kuin Kalkkisissakin voi jopa harrastaa laivojen ja veneiden tarkkailua, mikä on aikanaan ollut hyvinkin suosittu ajanviete. (Itse tunsin aikoi-nani veneillessäni usein olevani juuri tuollaisen tarkkailun kohteena) Myös Asikkalan oppaiden järjestämät opastetut kävelyt ovat mielenkiintoisia ja Vääksyn kanavan 150-vuotisjuhla sisältää useita eri tapahtumia. Uskotaan ja toivotaan, että edes nämä toteutuvat ja pääsemme syksyllä uusin voimien jatkamaan myös oman yhdistyksemme toimintaa.

Aivan kesän alussa ovat myös kuntavaalit. Kansallinen senioriliitto pitää suo-tavana, että valtuustoihin tulisi valituksi myös seniori-ikäisiä edustajia. Asikkalan Kansallisten senioreiden jäsenistä ehdokkaina ovat Jari Laaksonen (kok), Martti K.Lehto (kok) ja Yrjö Mattila (sd).

Toivotan kaikille senioreille oikein hyvää ja lämmintä kesää 2021.

SYYSKUU 2021

Kevätkokous pidetään Majakka-Paviljongilla tiistaina 14.9.2021 klo 15.00.

Käsitellään sääntömääräiset asiat. Aloitamme lounaalla klo 14.00. Kokouksen jälkeen hauskamielinen tietokilpailu.

Tervetuloa

LOKAKUU 2021

Lokakuun lounaskokous Majakka-Paviljongilla tiistaina 12.10.2021 klo 15.00 Aloitamme lounaalla klo 14.00

Lounaan jälkeen Jorma Hämäläisen esitys aiheesta; "Miten eläkerahat riittävät"

Lopuksi Sepon Tietovisa. Tervetuloa kokoukseen.