2019

Hallitus vm. 2019.: Takarivissä Pekka Kulonen, Jorma Hämäläinen ja Seppo Nieminen. Keskellä pj. Martti K Lehto, Merja Mäkimattila ja Anja Kallonen. Edessä Riitta Sissala ja Tuula Järvinen. Kuvasta puuttuu Merja Syreeni.
Ilkka Korhonen Liikenneturvasta piti mielenkiintoisen esitelmän tammikuun lounaskokouksessamme 8.1. aiheena "Ikäihmiset - liikenteen tukkonako?" Väkemme kuunteli hartaana vauhdikasta esitystä.
Urajärven kyläyhdistyksen pj. Aaro Moilanen ja vaimonsa Eila kävivät esittelemässä aktiivisen Urajärven kylän toimintaa helmikuun kokouksessamme 12.2.
Osa helmikuun kokouksen kuulijakunnasta.
Seniorien kahvihetki Lahden kaupunginteatterissa 16.2. Puhalluksen väliajalla.
26 senioria matkasi Kouvolan teatteriin katsomaan My Fair Ladya 29.3. ja sai kokea todella ihastuttavan esityksen, jossa pääroolissa oli sädehtivä ja lahjakas laulaja ja näyttelijä Maria Lund. Sen jälkeen nautimme erittäin maittavan päivällisen Elimäellä Moision upeassa kartanossa ja saimme ihastella kartanon runsasta taidekokoelmaa. Hieno, virkistävä retki, josta kaikille jäi hyvä mieli!
Upea laulaja ja näyttelijä Maria Lund oli pääosassa My Fair Ladyssa. Muukin näyttelijäkaarti oli kerrassaan loistava.
Asikkalan kotiseutuyhdistyksen pj. Ilkka Murto kertoi lounaskokouksessa 9.4. kotiseututyöstä Asikkalassa.
"Sukellus konserttiin" Sibeliustalossa 10.4. eli saimme istua orkesterin keskellä Metsäsalissa. Kuulostipa mahtavalta! Nautimme Madetojan Kullervosta ja Beethovenin 8 sinfoniasta.
Keväinen aurinko paisteli Toivo Kärki- lavalla, kun kunnan liikuntatoimen Elise Kettunen veti senioreille Lavis-lavatanssijumppaa ti 14.5.2019.
Laivaristeily Heinolan kesäteatteriin, jossa saimme huvittuneina seurata Madam "Bykeen" tempauksista Pokka pitää -näytöksessä. Ja sää suosi taas kerran - taisi olla kesän helteisin päivä heinäkuun lopulla.
Kesäretki Länsi-Asikkalaan 21.8.2019 vei meidän Joen Torpalle tututumaan Erkki Raunion johdolla pellavan moninaiseen käsittelyyn, HilleRin kahvilaan aamukahville, Ruusumäen puutarhaan ihastelemaan puutarhurien upeata kätten jälkeä, Putulan laajaan kyläkirjastoon ja Tupalan harvinaisen kattavaan talomuseon pihapiiriin.
Sibeliusviikon avajaiskonsertissa 5.9. esiintyivät Lahden sinfoniaorkesterin säestyksellä Polyteknikkojen kuoro, sopraano Marjukka Tepponen ja baritoni Tommi Hakala. Ohjelmistossa oli Sibeliuksen teokset: Kullervo, Tulen synty, Koskenlaskijan morsiamet ja Har du mod? Upeata ja harvinaisempaa kuultavaa.
Laillistettu ravitsemusterapeutti, FT, PHHYKYn ravitsemuskeskuksen johtaja Raisa Valve kertoi ti 10.9. lounaskokouksessa hyvin valaisevasti meidän senioreiden ravinnon tarpeista.
Kunnanjohtaja kävi kertomassa kunnan ajankohtaisista asioista lounaskokouksessamme 08.10. Kuulijoina liki 40 jäsentämme.
Syyskokouksessamme 12.11.2019 puhetta johti Seppo Leppänen, sihteerinä Merja Syreeni.
Merkkipäiväruusut saivat paikalla olleet Marjatta Koskinen, Anu Ala-Hemmilä ja Kari Kivikoski. Tämän vuoden juhlijoita ovat myös yhdistyksemme jäsenet; Leena Laajarinne, Eero Kangas, Raija Lamminpää, Ulla Nieminen, Riitta Viljanen, Varpu Oikarinen, Pirkko Virta ja Liisa Vuorimaa.
Pikkujoulua vietettiin 21. marraskuuta Lammilla Turvantalossa yhdessä Kuhmoisten, Lammin ja Padasjoen senioreiden kanssa. Mukana oli 24 senioria Asikkalasta.
Tiirismaan yläkoulun ja lukion joulukonserttia oli Sibeliustalossa kuulemassa 11 senioria Asikkalasta. Joulutunnelmaan virittäydyttiin 3. joulukuuta.