Tapahtumat  2021

Kesäkuu 2021

Puheenjohtajan terveiset kesän lähestyessä.

Kulunut talvi ja vielä kevätkin on ollut monelle meistä aika raskasta aikaa. Sitä ei suinkaan ole helpottanut se, ettemme yhdistyksenäkään ole voineet kokoontua kuukausilounaallemme emmekä muutenkaan tapaamaan toisiamme. Hallitus on toistuvasti joutunut perumaan suunniteltuja tapahtu-mia, esimerkiksi kevätkokouksen jo kahdesti. Yhteiset pienet kävelyretket ovat olleet, joskin melko harvalukuiselle osallistujajoukolle, hauskoja virkistystuokioita.

Kesän nyt lähestyessä voimme uskoa tilanteen vähitellen helpottuvan. Säiden lämmetessä voimme ulkoilmassa yksinkertaisemmin liikkua ja ehkä tapaami-setkin ovat helpompia sopia, kun turvavälit ym. ovat helpommin ylläpidettäviä kuin sisätiloissa.Yhdistyksenä emme kuitenkaan ole suunnittelemassa kesäi-siä tapahtumia, kuten eivät monet tapahtumanjärjestäjät muutenkaan -jopa Anianpellon markkinatkin on peruttu tulevalta kesältä.

Meillä on kuitenkin Asikkalassa hyviä mahdollisuuksia pienempiin ulkoilmassa tapahtuviin toimintoihin ihan omaehtoisestikin.Eikä kyse ole vain liikunnasta, vaan siitä, että meillä Vääksyn lisäksi muissakin kylissä monia viehättäviä kahviloita ja ruokapaikkoja joissa voi turvallisesti käydä. Aivan kanavan varrel-la niin Vääksyssä kuin Kalkkisissakin voi jopa harrastaa laivojen ja veneiden tarkkailua, mikä on aikanaan ollut hyvinkin suosittu ajanviete. (Itse tunsin aikoi-nani veneillessäni usein olevani juuri tuollaisen tarkkailun kohteena) Myös Asikkalan oppaiden järjestämät opastetut kävelyt ovat mielenkiintoisia ja Vääksyn kanavan 150-vuotisjuhla sisältää useita eri tapahtumia. Uskotaan ja toivotaan, että edes nämä toteutuvat ja pääsemme syksyllä uusin voimien jatkamaan myös oman yhdistyksemme toimintaa.

Aivan kesän alussa ovat myös kuntavaalit. Kansallinen senioriliitto pitää suo-tavana, että valtuustoihin tulisi valituksi myös seniori-ikäisiä edustajia. Asikkalan Kansallisten senioreiden jäsenistä ehdokkaina ovat Jari Laaksonen (kok), Martti K.Lehto (kok) ja Yrjö Mattila (sd).

Toivotan kaikille senioreille oikein hyvää ja lämmintä kesää 2021.

SYYSKUU 2021

Kevätkokous pidetään Majakka-Paviljongilla tiistaina 14.9.2021 klo 15.00.

Käsitellään sääntömääräiset asiat. Aloitamme lounaalla klo 14.00. Kokouksen jälkeen hauskamielinen tietokilpailu.

Tervetuloa