Tapahtumat  2023

PUHEENJOHTAJAN TERVEHDYS

Tultuani valituksi Asikkalan kansallisten senioreiden puheenjohtajaksi lausun suuret kiitokset yhdistyksemme jäsenille osoittamastanne luottamuksesta. Samalla kiitän yhdistyksemme kaikkien jäsenien puolesta edeltäjääni Martti K Lehtoa hänen tekemästään työstä Asikkalan kansallisten senioreiden puheenjohtajana!

Yhdistyksemme on osa valtakunnallista kansalaisjärjestöä joka toimii  sosiaalisen hyvinvoinnin ja turvallisuuden edistämisen puolesta. Tätä tarkoitusta palvelevat kaikki yhteiset tapaamisemme kokousten ja retkien muodossa..

Älä jää yksin! Tule mukaan ja tuo mukanasi myös ystäväsi.

Tasavallan presidenttiä lainaten; "Nyt liikkumaan!"

Hyvää Uutta Vuotta!

Unto Kangas

Puheenjohtaja Unto Kangas

TAMMIKUU 2023

Tammikuun kuukausikokous pidetään 10.1.2023 Seniorikeskus Olossa, Terveystie 1. (Oltermanni) Aloitamme lounaalla klo 13 jonka jälkeen senioriohjaaja Annukka Tuominen ja ruokapalveluvastaava Suvi Lehmussaari kertovat keskuksen toiminnasta. Kaikki Seniorit tervetuloa aloittamaan uutta kautta 2023 yhdessä.

Kokoukseen osallistui ilahduttavasti  väkeä, 24 senioria ja saimme joukkoomme 3 uutta jäsentä!

Senioriohjaaja Annukka Tuominen ja Ruokapalveluvastaava Suvi Lehmusssaari kertoivat runsaasta ja tosi monipuolisesta tarjonnasta kaikille senioreille ja muille kuntalaisille.

HELMIKUU 2023

Ystävänpäivänä 14.2.2023 reippailemme pienen kävelylenkin Merja Syreenin johdolla, kokoonnutaan klo 13.00 MAJAKKAPAVILJONGIN PARKKIPAIKALLA josta suunnistamme kävelylenkille lähiympäristöön ja palaamme Majakalle ennen lounasta. Lounas alkaa normaaliin aikaan klo 14.00 ja sinne tietenkin voi tulla myös ilman että osallistuu kävelyyn. Kuukausikokous alkaa klo 15.00. Sepon tietovisa kokouksen päätteeksi. Kaikki seniorit tervetuloa viettämään Ystävänpäivää yhdessä.

HUOMIO, LÄHTÖPAIKKA KÄVELYLLE MUUTTUNUT!

MENOVINKKI!

Suosittu ja hauska operetti ILOINEN LESKI saapuu Lahteen, Sibelius-talo su 19.2.2023 klo 14.00. Lipun hinta 48,50 (sis.palvelumaksun) Lippupiste

Franz Lehar, Iloinen Leski-operetti kiertää Suomea! Yksi kaikkien aikojen suosituimpia operetteja päästetään vauhtiin Juulia Tapolan tekemällä uudistetulla ohjauksella.

Ponteverdo II laivan vesillelasku, ja kastamisjuhla ovat alkamassa, mutta todellisuudessa koko laiva avajaiskekkereineen on järjätetty velkarahalla. Laiva on konkurssikypsä jo ennen ensimmäisä matkaansa. Laivan kapteenilla Paroni Zetalla on kuitenkin jo suunnitelma laadittuna, jonkun laivan upseeristosta on naitava kirjansa julkistusjuhliaan pitävä miljonäärileski Hanna Glawari, ja näin pelastettava Ponteverdo II konkurssilta.

Solisteina esityksissä nähdään mm.Jyrki Anttila, Hanna-Kaisa Nyrönen/Laura Pyrrö, Rolf Broman, Jouni Kokora, Tiina Vahevaara. Tunnetuimpia operetin kappaleita ovat mm. Viljalaulu ja duetto Vait on huulet. Lavastuksen on tehnyt Jari Jalonen, ja musiikista esityksissä vastaa salonkiorkesteri Operetta.

HUOM! YHDISTYS EI SIIS JÄRJÄSTÄ TÄSTÄ YHTEISTÄ MATKAA.

MUSIKAALIMATKA HELSINKIIN LA 25.2.

Hinta 119 EUR/hlö, hintaan sisältyvät bussimatka+lippu

PRISCILLA, AAVIKON KUNIGATAR

Stephan Elliot ja Allan Scott. Bilemusikaalien klassikko. Ohjaus Samuel "Kinky Boots Harjanne.

Bilemusikaalien kuningatar Priscilla on säkenöivä, räjähtävän upea ja kimalletta pursuava roadtrip. Sydneyläinen drag queen Tick houkuttelee ystäbänsä Adamin ja Bernadetten mukaan esiintymismatkalle Australian takamaille.Adam on räiskyvä drag queen, Bernandette on jo jättänyt menestyksekkään drag-uransa taakseen, mutta suostuu lähtemään mukaan selvitäkseen miesystävänsä kuolemasta. Diskohitit raikuvat ja toinen toistaan näyttävämmät asut vaihtuvat, Priscaillaksi, aavikon kuningattareksi nimetty bilebussi kaahaa halki syrjäisen sisämaan glitteriä pöllyten ja kaikki valot loistaen.

Luvassa on paitsi diskomusiikin siivittämä ja pukuloiston häikäisemä spektaakkeli vailla vertaa, ennen kaikkea sydäntälämmittävä tarina kolmesta erilaisesta ystävästä.

Matkaohjelma:

Lähtö bussilla Vääksystä turistipysäkiltä klo 10.00 kohti Helsingin Kaupunginteatteria, liput jaetaan bussissa. Esitys Priscilla alkaa suurella näyttämöllä klo 13.00 (kesto noin 2 t 30 minuuttia. Paluu Vääksyssä n. klo 18.00.

Ilmoittautumiset 24.01.2023 mennessä Anjalle 040-712 5056 tai e-mail keittioduo@gmail.com

MAKSU 3.2.2023 MENNESSÄ ASIKKALAN KANSALLISET SENIORIT TILILLE FI16 5011 0920 0712 69 viite 97

Matkan vastuullisena järjästäjänä toimii Matkapalvelu Liisa Hietala

MAALISKUU 2023

Maaliskuun kuukausikokous Majakkapaviljongilla ti 14.3.2023 klo 15.00 Aloitamme lounaalla klo 14.00. Vierailijana meillä on uusi  Asikkalan kunnan  teknisentoimen johtaja Aki Tiihonen. Tervetuloa kaikki seniorit tapaamaan ystäviä ja kuuntelemaan mitä uusia tuulia kuntaamme on tiedossa teknisen puolen asioissa.