Tapahtumat 2021

Tammikuu

12.1. ti klo 14 harrastettiin kävelyä Vääksyn maisemissa.

Kävelemässä käytiin yhdessä kylmästä viimasta ja lumisateesta  huolimatta. Mukana oli 8 reipasta senioria.

Kävely korvasi lounastapaamisen Majakka-Paviljongilla.

Toimintamme jatkumisen muodot  vuonna 2021 riippuvat koronatilanteesta. Tapahtumista välitetään tietoa sähköpostilla ja näillä kotisivuilla. Seuratkaa myös yhdistyksen ilmoituksia Päijät-Häme -lehdessä.

Helmikuu

Helmikuun lounastapaaminen Majakka-Paviljongissa on peruttu.

9.2. ti  reippailimme kauniista pakkaspäivästä ja mukavasta seurasta nauttien.  Lenkkeilyn päätteeksi käytiin Majakalla nauttimassa mukilliset kuumaa juomaa. Yhdistys piffasi!

Maaliskuu

Maaliskuun lounastapaaminen Majakka-Paviljongissa on peruttu.

Jatkamme talvista reippailuamme, joten tervetuloa taas kävelemään ja tapaamaan tuttuja lauantaina 6.3.2021. Toivottavasti kovimmat pakkaset ovat silloin jo takanapäin. Lähtö klo 14.00 turistipysäkiltä. Kävelyn päätteeksi yhdistys tarjoaa mehut ja makeat Majakalla.

Huhtikuu

Tule kävelemään yhdessä, tapaamaan ystäviä, ja tutkailemaan kevään edistymistä tiistaina 20.4. Lähdemme turistipysäkiltä klo 14. Kävelyn päätteeksi yhdistys tarjoaa kahvit/mehut pikkupurtavan kera, jos rarjoitukset niin sallivat.

Nyt kaikki mukaan reippailemaan!

Toukokuu

Kävelykipinä 2021

Tahko Pihkala -seura haastaa kaikki kävelytempaukseen. Senioriliitto otti haasteen vastaan ja Asikkalan Seniorit tempaisevat TORSTAINA 6.5.2021 klo 14 turistipysäkiltä.

Sääntömääräinen kevätkokous pidetään tiistaina 18.5.2021 klo 15.00  Majakka-Paviljongilla turvatoimet huomioiden. Aloitamme klo 14.00 lounaalla.

Valitettavasti jouduimme perumaan tämänkin kokouksen vallitsevan huonon koronatilanteen vuoksi.

Kesäkuu 2021

Puheenjohtajan terveiset kesän lähestyessä.

Kulunut talvi ja vielä kevätkin on ollut monelle meistä aika raskasta aikaa. Sitä ei suinkaan ole helpottanut se, ettemme yhdistyksenäkään ole voineet kokoontua kuukausilounaallemme emmekä muutenkaan tapaamaan toisiamme. Hallitus on toistuvasti joutunut perumaan suunniteltuja tapahtu-mia, esimerkiksi kevätkokouksen jo kahdesti. Yhteiset pienet kävelyretket ovat olleet, joskin melko harvalukuiselle osallistujajoukolle, hauskoja virkistystuokioita.

Kesän nyt lähestyessä voimme uskoa tilanteen vähitellen helpottuvan. Säiden lämmetessä voimme ulkoilmassa yksinkertaisemmin liikkua ja ehkä tapaami-setkin ovat helpompia sopia, kun turvavälit ym. ovat helpommin ylläpidettäviä kuin sisätiloissa.Yhdistyksenä emme kuitenkaan ole suunnittelemassa kesäi-siä tapahtumia, kuten eivät monet tapahtumanjärjestäjät muutenkaan -jopa Anianpellon markkinatkin on peruttu tulevalta kesältä.

Meillä on kuitenkin Asikkalassa hyviä mahdollisuuksia pienempiin ulkoilmassa tapahtuviin toimintoihin ihan omaehtoisestikin.Eikä kyse ole vain liikunnasta, vaan siitä, että meillä Vääksyn lisäksi muissakin kylissä monia viehättäviä kahviloita ja ruokapaikkoja joissa voi turvallisesti käydä. Aivan kanavan varrel-la niin Vääksyssä kuin Kalkkisissakin voi jopa harrastaa laivojen ja veneiden tarkkailua, mikä on aikanaan ollut hyvinkin suosittu ajanviete. (Itse tunsin aikoi-nani veneillessäni usein olevani juuri tuollaisen tarkkailun kohteena) Myös Asikkalan oppaiden järjestämät opastetut kävelyt ovat mielenkiintoisia ja Vääksyn kanavan 150-vuotisjuhla sisältää useita eri tapahtumia. Uskotaan ja toivotaan, että edes nämä toteutuvat ja pääsemme syksyllä uusin voimien jatkamaan myös oman yhdistyksemme toimintaa.

Aivan kesän alussa ovat myös kuntavaalit. Kansallinen senioriliitto pitää suo-tavana, että valtuustoihin tulisi valituksi myös seniori-ikäisiä edustajia. Asikkalan Kansallisten senioreiden jäsenistä ehdokkaina ovat Jari Laaksonen (kok), Martti K.Lehto (kok) ja Yrjö Mattila (sd).

Toivotan kaikille senioreille oikein hyvää ja lämmintä kesää 2021.

SYYSKUU 2021

Kevätkokous pidetään Majakka-Paviljongilla tiistaina 14.9.2021 klo 15.00.

Käsitellään sääntömääräiset asiat. Aloitamme lounaalla klo 14.00. Kokouksen jälkeen hauskamielinen tietokilpailu.

Tervetuloa

LOKAKUU 2021

Lokakuun lounaskokous Majakka-Paviljongilla tiistaina 12.10.2021 klo 15.00 Aloitamme lounaalla klo 14.00

Lounaan jälkeen Jorma Hämäläisen esitys aiheesta; "Miten eläkerahat riittävät"

Lopuksi Sepon Tietovisa. Tervetuloa kokoukseen.

MARRASKUU 2021

Asikkalan Kansallisten Senioreiden sääntömääräinen syyskokous Majakka-Paviljongilla tiistaina 9.11.2021. klo15.00 Aloitamme lounaalla klo 14.00 Kokouksen jälkeen hyvinvointikoordinaattori Marja Koivisto kertoo työstään ja ajankohtaisista asioista. Lopuksi Sepon suosittu tietovisa. Tervetuloa kokoukseen.

Lauantaina 13.11. klo 13.00 alkavaan Waitress-Unelmien resepti musikaaliin Lahden Kaupungin teatteriin on varattu 30 lippua.  Lipun hinta palvelumaksuineen 50,00 euroa. Väliaikatarjoilu 10,00 (suolainen). Yhdistys on lupautunut maksamaan kyydit ensimmäisen Koronan jälkeisen reissun kunniaksi!  Ilmoittautumiset 15.10 mennessä Anjalle, 040-712 5056.Kierrätän osallistumislistan myös lokakuun kokouksessa 12.10.   Maksu tilille FI16 5011 0920 0712 69, viite 631. Eräpäivä 29.10.

Syyskokouksessa 12.10. 2021 kukitettiin perinteisesti ruusuin vuonna 2021 merkkipäiviään viettävät seniorit.

ON AIKA JUHLIA!     KANSALLINEN SENIORILIITTO  50v  "Ei onni tu ettien, se tulie eläe" Hämeen kansallisen senioripiirin ja Hollolan seniorieden järjestämä Senioriliiton 50-vuotisjuhla to 18.11.2021 Sovituksenkirkon tiloissa, Keskuskatu 2, Hollola.

Ennen juhlaa senioreilla on mahdollisuus klo 10.00 alkaen vierailla Pop-up-Kulttuuritalo Vanhassa Apteekissa, joka on lähellä juhlapaikkaa ja autojen paikoitusaluetta, Virastotie 1, Hollola.

Juhla aloitetaan lounaalla, Sovituksenkirkon Amica-ravintolan tiloissa klo 11.45- Juhla jatkuu klo 13 kirkkosalissa. Puheita pitävät Senioriliiton puheenjohtaja Anneli Taina ja kulttuurineuvos Jouni Mykkänen. Päijät-Hämeen konservatorion nuoret esiintyvät eri kokoonpanoissa, laulaen ja soittaen.

Kakkukahvit! " Olkai hyvä ja ottakai, istukai sekaaj ja kastakai"

Ilmoittautumiset Anjalle 27.10. mennessä, keittioduo@gmail.com tai puhelimitse 040-712 5056 ja samalla osallistumismaksu 20,00 e /hlö Asikkalan kansallisten senioreiden tilille  FI16 5011 0920 0712 69, viite 644.

Yhdistyksemme ei järjestä yhteiskuljetusta, mutta ilmoittautuminen tapahtuu yhdistyksen kautta.

Tähän tapahtumaan ei yhdistyksestämme osallistuttu.

JOULUKUU 2021

Pikkujoulut Padasjoella 2.12.2021 klo 15.00 yhdessä Padasjoen, Lammin, Kuhmoisten ja Asikkalan Senioreiden kanssa. Juhlat Padasjoen Maakesken Rientolassa. Ohjelmassa vähän puheita, musiikkiesityksiä, arpajaiset ja tietenkin maittava jouluateria. Osanotomaksu 40,00 euroa, maksu Asikkalan Senioreiden tilille FI16 5011 0920 0712 69 viimeistään ma 22.11. Oma yhdistyksemme maksaa bussikyydin. HUOMIO! VALITETTAVASTI TÄMÄKIN TILAISUUS ON PERUTTU KORONAN TAKIA! OSANOTTOMAKSUN MAKSANEILLE  RAHASTONHOITAJA  JORMA PALAUTTAA RAHAN TAKAISIN TILILLE.

Senioreiden yhteinen JOULULOUNAS to 16.12.2021 klo 15.00 Majakkapaviljongilla. Lounaan hinta 17,90 joka maksetaan paikan päällä. Kaikki sydämellisesti tervetuloa.